بهترین تمیز کننده چرم خودرو

اگر می‌خواهید حین تمیز کردن چرم ماشین به آن آسیبی وارد نشود و در عین تمیز شدن برای مدت طولانی عمر کند باید هنگام پاک سازی چرم صندلی به نکاتی توجه داشته باشید. البته با این حال که کم پیش می‌آید روکش چرم روی صندلی کثیف شود؛ اما تمیز کردن آن کار سختی نیست و اگر از مواد شوینده مناسب و روش درست به زدودن آلودگی بپردازید، می‌توانید علاوه بر حفظ روکش آن را به بهترین شکل تمیز کنید.

صندلی‌های چرم به دلایل مختلفی مثل گرد و غبار، مایعات وغیره کثیف می‌شوند که در مواردی می‌تواند باعث آسیب رساندن به چرم روکش‌ها و ترک خوردن آن‌ها شود. همچنین ظاهر آن را زشت و نامرتب نشان دهد. برای شستن صندلی‌های چرم باید از تمیز کننده چرم مناسب و استاندارد استفاده شود.

معرفی بهترین تمیز کننده صندلی چرم

هنگام انتخاب یک شوینده با کیفیت برای تمیز کردن روکش چرم، بهتر است به مدل آن دقت کنید؛ زیرا هر نوع شوینده حاوی ذرات متفاوتی است. در نظر داشته باشید که مواردی همچون آمونیاک یا سفید کننده‌ها برای تمیز کردن صندلی‌های چرم اصلا پیشنهاد نمی‌شوند؛ زیرا چرم را نابود می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین تمیز کننده چرم خودرو می‌پردازیم.

 

اسپری تمیز کننده چرم هافنر مدل sp06 با حجم ۵۰۰ میلی لیتر

این اسپری از قدرت پاک کنندگی عالی برخوردار است و به سرعت لک‌ها را از بین برده و باعث تمیز شدن صندلی‌های چرمی می‌شود. این اسپری مناسب چرم مبل و خودرو است که چند خاصیت خوب هم برای خودرو به همراه دارد. مثلا در کنار پاک سازی چرم از زرد و آبرسانی شدن آن جلوگیری می‌کند.

این شوینده در ظرفی با قابلیت اسپری کردن وجود دارد که از خواص آنتی بیوتیک برخوردار است. در نتیجه زمانی که آن را بر روی صندلی‌ها اسپری می‌‌کنید مانع از نفوذ آلودگی‌هایی مثل گرد و غبار می‌شود. به همین دلیل با استفاده از آن تمیز کردن صندلی برای‌تان راحت‌تر خواهد شد.

بیشتر بدانید!  راهنمای خرید حوله تن پوش

اسپری تمیز کننده چرم خودرو تام کلین مدل TC- 480 BLP با حجم ۴۸۰ میلی لیتر

این اسپری نیز قدرت پاک کردن سطوح چرم را در مدت زمان کمی دارد که به روکش خاصیت نرم و براق کنندگی می‌بخشد. استفاده از این اسپری باعث می‌شود در طی چندین بار شست و شو، سطح چرم پوسته پوسته نشود‌. در واقع عمر و دوام آن را حفظ می‌‌کند.

بعد از آنکه این محلول را روی قسمت مد نظرتان اسپری کردید حتما با حوله میکروفایبر آن تیکه را پاک کنید. البته این که از چه وسیله‌ای برای شستن چرم استفاده کنید خیلی مهم نیست، فقط نباید زبر یا کثیف باشد‌.

چگونه از اسپری تمیز کننده صندلی چرم استفاده کنیم؟

قطعا تمیز بودن ماشین مخصوصا داخل آن خیلی مهم است. برخی افراد گمان می‌کنند کثیف شدن روکش چرم به واسطه روغن یا تیکه‌های غذا، مایعات وغیره به معنای دور انداختن آن است. در حالی که می‌توان با محصولات شوینده مناسب به تمیز کردن آن پرداخت. به طوری که مچاله نشود و یا آسیبی نبیند. طریقه صحیح استفاده از اسپری تمیز کننده چرم را در ادامه بیان می‌کنیم.

در مرحله اول قسمتی که آلوده شده را شناسایی کنید و بعد اسپری را چند بار تکان دهید تا موارد داخل آن ترکیب شوند. سپس در فاصله ۳۰ سانتی متری بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید. بهتر است چند ثانیه صبر کرده تا مواد به داخل بخش آلوده نفوذ کنند. بعد با یک دستمال نرم و خشک آن را پاک کنید.

در گام‌های بعدی باید بگذارید صندلی‌های چرم هوا بخورند و کاملا خشک شوند. اگر احساس کردید همچنان لکه با همان شدت بر روی صندلی‌های چرم قرار دارد، پس دوباره این مراحل را تکرار کنید. جهت اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید از شوینده‌های قوی‌تر مثل شوینده هافنر استفاده کنید.

بیشتر بدانید!  راهنمای کامل تبلیغات ویدئویی برای مبتدیان

نکات مهمی که در تمیز کردن صندلی‌های چرم باید بدانید.

انتخاب یک شوینده استاندارد می‌تواند نتیجه بهتری برای شما داشته باشد. البته هنگام خرید شوینده تمیز کننده چرم حتما به پی اچ و دستورالعمل آن توجه داشته باشید. لازم است اضافه کنیم که اینکه شما از چه روش و اسپری شوینده‌ برای شست و شو چرم صندلی خودرو خود بهره می‌برید در دوام و طول عمر آن تاثیر گذار است.

برخی از شوینده‌ها برای چرم مناسب نیستند. برای چک کردن این نکته می‌توانید بخشی از شوینده را بر روی قسمتی که در دید نیست امتحان کنید. ناگفته نماند که استفاده از سفید کننده یا پاک کننده‌های آمونیک دار اشتباه‌ترین کار در شستن صندلی‌های چرم است؛ زیرا باعث جمع و یا شکستگی چرم می‌شود.

بهتر است حداقل ۳ تا ۶ ماه یک بار این صندلی‌ها را تمیز کنید تا به خاطر وجود گرد و غبار لکه نزنند. البته این زمان بستگی به محل زندگی، و میزان استفاده شما وغیره دارد. بهترین وسیله برای شستن چرم خودرو، برس یا دستمال‌های نرم است؛ چراکه این‌ها به چرم آسیب نمی‌زنند.

راهنمای خرید تمیز کننده صندلی چرم

انتخاب چرم برای صندلی خودرو می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد مثل اینکه در زیبایی خودرو تاثیر می‌گذارد. حتی بیش از حد گرد و غبار و آلودگی را مثل سایر روکش‌ها جذب نمی‌کند؛ اما از طرف دیگر چرم صندلی خودرو به مراقبت‌های زیادی نیاز دارد.

در خرید تمیز کننده چرم خودرو باید به مواردی مثل پی اچ و عدم حضور آمونیاک توجه کنید؛ چراکه این مواد بر روی چرم می‌تواند تاثیر منفی بگذارد. استفاده از یک پاک کننده مناسب علاوه بر تمیز کردن صندلی‌ها باعث حفظ و تداوم آن‌ها نیز می‌شود.

بیشتر بدانید!  چگونه برند خود را با تبلیغات آنلاین بسازید؟

خرید شوینده برای شستن چرم خودرو باید از یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان انجام شود. به همین دلیل به شما هافنر را معرفی می‌کنیم. هافنر تولید کننده انواع شوینده‌های مناسب خودرو است. به عبارت دیگر شما برای شستن هر بخش خودرو می‌توانید از پاک کننده هافنر مخصوص آن قسمت استفاده کنید. محصولات تولیدی هافنر به تمام نقاط کشور ارسال می‌شوند که در انواع شامپو، فوم و واکس خودرو هستند.

اسپری تمیز کننده چرم هافنر جزو محصولات مناسب برای شستن انواع چرم‌ها مثل صندلی ماشین است. در حقیقت شوینده هافنر برای شست و شو قسمت‌های چرمی خودرو تولید شده است. به طوری که تنها با چند اسپری، تمامی آلودگی‌های روی آن بدون آسیب رسیدن به سطح چرم از بین می‌روند.

سخن پایانی

در آخر لازم است یادآوری کنیم که تمیز کردن چرم اصلا کار سختی نیست؛ زیرا به اندازه دیگر روکش‌ها آلودگی را جذب نمی‌کند‌؛ بنابراین نیازی نیست برای پاکسازی آن از شوینده‌های خیلی قوی استفاده کنید. در واقع همین که آلودگی را پاک کند کافی است. البته باید حواس‌تان به انتخاب شوینده روکش صندلی چرم ماشین باشد که باعث براق و زیبا شدن آن شود و دوام و طول عمر آن را نیز حفظ کند.