فرق بین چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی چیست؟

فرق بین چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی چیست؟

اگر تازه به دنیای دوخت و دوز و خیاطی وارد شده اید ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه تفاوتی بین چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی است؟ آیا می توان از چرخ های خانگی در کارگاه های تولیدی استفاده کرد؟ آیا چرخ های صنعتی و کارگاهی در خانه کاربرد خوبی دارند؟ چگونه می توان بهترین تجهیزات را مناسب محیط خاص خریداری نمود؟ و چندین سوال دیگر که هر یک پاسخ های واضح و مشخص دارد، برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با ما همراه باشید. چنانچه قصد خرید این محصولات متنوع با بهترین قیمت را دارید از طریق لینک

https://amiralidookht.com/product-category/sewing-machine/industrial/

با خریدی امن و راحت محصول مورد نظر خود را درب منزل می توانید تحویل بگیرید.

 

چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی چه تفاوتی دارند؟

برای خرید چرخ خیاطی توجه به برخی نکات از اهمیت زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آن می توان به نوع کاربرد دستگاه اشاره کرد. معمولا ماشین های دوخت از نظر کاربرد به دو دسته صنعتی و خانگی تبدیل می شوند که نوع صنعتی آن در کارگاه های خیاطی مورد استفاده قرار میگیرد. این دو مدل ماشین دوخت بر اساس معیار های خاص با هم متفاوت هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظاهر چرخ خیاطی

یکی از تفاوت های مشهود بین چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی، تفاوت در ظاهر آن ها است. معمولا مدل های خانگی با طراحی فانتزی تر به بازار عرضه می شوند این در حالی است که در تولید چرخ خیاطی صنعتی به جای زیبایی ظاهری، بیشتر روی مقاومت دستگاه مانور داده شده تا است.

بیشتر بدانید!  درباره درب چوبی چه می دانید؟

معمولا مدل های خانگی به دلیل اینکه جز اقلام جهیزیه قرار میگیرند دارای رنگ و لعاب بیشتر هستند و در تولید آن ها از رنگ های شاد استفاده خواهد شد. در مقابل برای تولید چرخ های خیاطی کارگاهی از متریال بدون رنگ استفاده شده، به همین دلیل ظاهر سخت و سرد دارند.

چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی

 

ابعاد و اندازه چرخ خیاطی

از دیگر تفاوت هایی که بین دو مدل چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی وجود دارد، می توان به ابعاد و اندازه آن ها اشاره کرد. مدل های خانگی به دلیل داشتن قطعات و جنس بدن سبک تر، وزن کمتر دارند، به علاوه از نظر ابعاد کوچک تر هستند.

با توجه به این که برای تولید چرخ های خیاطی صنعتی و کارگاهی از متریال مقاوم و با کیفیت استفاده می شود که وزن بالایی دارند، به طبع وزن این دستگاه نیز افزایش پیدا می کند. وجود قطعات سنگین در تولید این چرخ ها نیز از دیگر عوامل موثر در وزن ماشین های دوخت است.

تنوع در دوخت

از دیگر وجوه تمایز بین چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی می توان به تنوع در دوخت اشاره کرد. مدل های صنعتی به سه صورت تولید می‌شوند، چرخ های خیاطی راسته دوز، میاندوز و سردوز که هریک در بخش های مختلف کارگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

تنوع دوخت در مدل های خانگی بسیار بالا است به گونه ای که در برخی مدل ها قابلیت ۱۰ نوع دوخت برای استفاده کنندگان فراهم شده است. بهتر است بدانید که در مدل های پیشرفته تر از چرخ های خانگی قابلیت استفاده از ۱۰۰ نوع دوخت فراهم شده و افراد می توانند از انواع دوخت گلدوزی آن استفاده کنند.

بیشتر بدانید!  دستگاه بسته بندی با توزین متنوع: تک توزین، دو توزین، چهار توزین و 6 توزین

کیفیت دوخت

بدون شک کیفیت دوخت چرخ های خیاطی کارگاهی بسیار بالاتر از مدل های خانگی است. مدل های کارگاهی دوخت بسیار تمیز و محکم دارند و در نهایت محصول تولید شده، رضایت مشتری را به دنبال دارد. دلیل اصلی کیفیت دوخت چرخ خیاطی کارگاهی استفاده از نخ با کیفیت، میزان کشش نخ و سایر تنظیمات دستگاه اشاره کرد.

استفاده از نخ های سنگین و تنظیم صحیح سوزن و کشش نخ سبب شده که کیفیت دوخت افزایش پیدا کند، این در حالی است که برای چرخ های خیاطی خانگی از قرقره های ساده با کیفیت متوسط استفاده می شود.

سرعت دوخت

کلیه قطعاتی که در تولید چرخ خیاطی کارگاهی استفاده می شود از جنس فلز هستند و همین امر سبب افزایش دوام، مقاومت این دستگاه به نسبت مدل های خانگی شده است. استفاده از قطعات محکم و با دوام سبب شده تا بتوان برای تولید انبوه پوشاک از ماشین های دوخت صنعتی استفاده شود.

قیمت چرخ خیاطی

در تولید چرخ های خیاطی خانگی از متریال پلاستیکی یا ترکیب پلاستیک و فلز استفاده می شود، قطعات آن کیفیت خوبی دارند و عملکرد به نسبت خوبی نیز از خود به نمایش میگذارند. در مقابل برای تولید مدل های کارگاهی معمولا از متریال مقاوم و قطعات فوق العاده با کیفیت استفاده می شود که باعث افزایش کارایی این تجهیزات خواهد شد از این رو قیمت آن به نسبت مدل های خانگی خیلی بیشتر است.

جمع بندی

فرق بین چرخ خیاطی خانگی و کارگاهی در نکاتی بود که به آنها اشاره شد، هر یک از این تجهیزات در جایگاه خود بهترین هستند و می توانند کارایی بالایی از خود به نمایش بگذارند. بدون شک در مجموعه های حرفه ای مانند فروشگاه امیرعلی دوخت می توانید مدل های متفاوت از انواع ماشین های دوخت خانگی و صنعتی را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

بیشتر بدانید!  چگونه از تبلیغات پولی برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید؟