جدیدترین ردیاب خودرو در بازار چه امکاناتی دارد؟

جدیدترین ردیاب خودرو در بازار چه امکاناتی دارد؟

امروزه، ردیاب خودرو به ابزاری ضروری برای رانندگان تبدیل شده است. جدیدترین ردیاب‌های خودرو با ارائه امکانات مختلفی مانند ردیابی لحظه‌‌ای، نظارت بر عملکرد خودرو، هشدار سرقت و … می‌توانند نقش مهمی در ارتقای امنیت، آسایش و کارایی خودرو شما داشته باشند.

طبق آمار، سرقت خودرو در دهه اخیر نزدیک به ۸۶ درصد افزایش یافته است. افزایش سرقت، استفاده از جدیدترین تکنولوژی ردیاب خودرو را به الزام تبدیل کرده است. در این مقاله، به بررسی جدیدترین ردیاب‌های خودرو، قابلیت‌ها، مزایا و کاربردهای مختلف آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با انواع ردیاب‌های خودرو آشنا و رانندگی امن، هوشمند و لذت بخش را تجربه کنید.

جدیدترین ردیاب خودرو موجود در بازار

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه ردیاب، دستگاه‌های جی پی اس خودرو دیگر تنها به ردیابی محدود نمی‌شوند. در سال‌های اخیر در جهت افزایش امنیت خودرو امکاناتی دیگر به ردیاب خودرو اضافه شده شده است که در ادامه به جدیدترین ردیاب‌های خودرو موجود در بازار می‌پردازیم:

ردیاب دیاگ با قابلیت عیب‌یابی خودرو

ردیاب خودرو دیاگ یکی از جدیدترین ردیاب‌های خودرو در بازار است. این دستگاه علاوه بر ردیابی به شما کمک می‌‌کند تا یک دستگاه دیاگ دائمی در کنار خود داشته باشید. این ردیاب با اتصال به خودرو، کدهای خطا را از ماشین دریافت می‌کند و شما با بررسی کدها می‌توانید از علت خرابی خودرو مطلع شوید.

ردیاب obd به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه خودروی شما نیاز به خرج زیادی پیدا کند یا باعث اتفاق ناگواری شود، بتوانید آن را به تعمیرگاه برده و تعمیر کنید.

ردیاب دوربین دار؛ مشاهده درون خودرو

مزیت این ردیاب تازه وارد نسبت به سایر ردیاب‌ها، فیلم برداری لحظه‌ای از درون خودرو است. با استفاده از ردیاب دوربین دارد خودرو علاوه بر ردیابی و استفاده از جدیدترین امکانات یک جی پی اس می‌توانید با قرار دادن آن در جلو و عقب خودرو؛ تمامی لحظات خودرو را ثبت کنید و هر موقع که نیاز داشته باشید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بدانید!  ناهمواری بعد از لیپوماتیک غبغب

این ردیاب علاوه بر کمک به تشخیص تصادفات ساختگی به ناوگان‌ها نیز کمک می‌کند تا لحظه به لحظه بتوانند خودرو و رانندگان خود را بررسی کنند.

ردیاب شنود دار؛ شنیدن صدای داخل ماشین

ردیاب شنود دار از پرطرفدارترین ردیاب‌هایی است که به تازگی وارد بازار شده است. این ردیاب ویژه علاوه بر تمامی امکانات جدید یک GPS به شما کمک می‌کند تا به سادگی صدای درون خودرو را بشنوید. جی پی اس شنود دار درون خودرو نصب می‌شود و شما این امکان را دارید که در هر زمان که نیاز داشتید به راحتی با تماس با سیم کارت آن، صدای درون خودرو را بشنوید.

توجه داشته باشید استفاده و جای گذاری آن در خودروهایی که متعلق به شما نیست غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد. قابلیت شنود به شما کمک می‌کند تا در صورت سرقت خودرو به درون آن متصل شوید و علاوه بر ردیابی خودرو صدای سارقان درون آن را نیز بشنوید.

شنیدن صدای داخل ماشین با ردیاب شنود دار

 

ردیاب رله؛ خاموش کردن خودرو پس از سرقت

تکنولوژی جدید به کار رفته در این ردیاب به شما کمک می‌کند تا در هر زمان اراده کردید با فشردن یک دکمه به خودروی خود دستور خاموش شدن دهید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در صورت سرقت خودرو یا به محض دریافت هشدار از طرف ردیاب خودرو بتوانید دستور خاموش شدن را بدهید. به محض ارسال دستور خاموش شدن خودرو، اگر خودرو متوقف باشد دیگر روشن نمی‌شود و اگر خودرو در حال حرکت باشد به محض توقف برق خودرو قطع می‌شود و خودرو دیگر به حرکت خود ادامه نمی‌دهد.

بیشتر بدانید!  هر آنچه باید درباره بیمه باربری بدانید

جدیدترین و ضروری‌ترین امکانات برای هر ردیاب خودرو

برخی از امکانات رایج ردیاب خودرو عبارتند از:

  1. ردیابی لحظه‌ای: این قابلیت به شما اجازه می دهد تا موقعیت مکانی خودرو خود را به صورت لحظه‌ای و روی نقشه مشاهده کنید. شما می‌توانید مسیر حرکت خودرو، سرعت و جهت حرکت را نیز مشاهده کنید.
  2. هشدار سرقت: در صورت سرقت خودرو یا حرکت غیرمجاز آن، ردیاب به شما هشدار می‌دهد. این هشدار می‌تواند به صورت پیامک، تماس تلفنی یا ایمیل ارسال شود. برخی از ردیاب‌ها امکان قطع کردن برق خودرو یا خاموش کردن موتور از راه دور را نیز دارند.
  3. تاریخچه سفر: ردیاب می‌تواند مسیرهای پیموده شده توسط خودرو را در روزها، هفته ها و ماه های گذشته ذخیره کند. شما می‌توانید تاریخچه سفر را مشاهده کنید و مسافت پیموده شده، زمان حرکت و توقف را در هر سفر بررسی کنید.
  4. شنود کابین: برخی از ردیاب‌ها به شما امکان می‌دهند تا صدای داخل کابین خودرو را از راه دور گوش کنید.
  5. کنترل از راه دور: بعضی از ردیاب‌ها امکان قفل و باز کردن درب ها، روشن و خاموش کردن چراغ ها و فعال کردن بوق را از راه دور فراهم می‌کنند.
  6. ایجاد محدوده جغرافیایی: برای خودرو خود می‌توانید محدوده جغرافیایی تعریف کنید و در صورت خروج یا ورود خودرو به این محدوده هشدار دریافت کنید.
  7. گزارش مصرف سوخت: برخی از ردیاب‌ها می‌توانند میزان مصرف سوخت خودرو را به شما نشان دهند.

علاوه بر این امکانات، برخی از ردیاب‌های خودرو به امکانات پیشرفته‌تری مجهز هستند مانند:

  • تشخیص تصادف: در صورت تصادف خودرو، ردیاب به شما هشدار می‌دهد و اطلاعات مربوط به تصادف را ارسال می‌کند.
  • دوربین: برخی از ردیاب‌ها به دوربین مجهز هستند و می‌توانند تصاویر و ویدیوهای اطراف خودرو را به شما ارسال کنند.
  • حسگرهای مختلف: برخی از ردیاب‌ها به حسگرهای مختلف مانند حسگر دما، رطوبت، فشار و … مجهز هستند و می‌توانند اطلاعات مربوط به محیط اطراف خودرو را به شما ارسال کنند.
بیشتر بدانید!  چگونه از تبلیغات پولی برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید؟

امکانات ردیاب های جدید موجود در بازار

 

انتخاب ردیاب خودرو مناسب با توجه به نیازها و بودجه شما

با توجه به تنوع امکانات ردیاب‌های خودرو، انتخاب ردیاب مناسب به نیازها و بودجه شما وابستگی زیادی دارد. برخی از عواملی که باید در هنگام انتخاب ردیاب خودرو به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • نوع خودرو: ردیاب های مختلفی برای انواع مختلف خودرو مانند خودروهای سواری، کامیون، موتورسیکلت و … وجود دارد.
  • قابلیت های مورد نیاز: به امکاناتی که نیاز دارید مانند ردیابی آنلاین، هشدار سرقت، تاریخچه سفر و … توجه کنید.
  • قیمت: ردیاب‌های خودرو در محدوده قیمتی مختلفی عرضه می‌‌شوند. بودجه خود را در نظر بگیرید و ردیابی را انتخاب کنید که متناسب با آن باشد.
  • برند و شرکت ارائه دهنده: از برندها و شرکت های معتبر ردیاب خودرو خرید کنید تا در صورت برخوردن به مشکل بتوانید از گارانتی و پشتیبانی آن استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید ردیاب خودرو مناسب خود را انتخاب کنید و از مزایای آن برای ارتقای امنیت، آسایش و کارایی خود بهره‌مند شوید.