تعمیر دستگاه بسته بندی شیرینگ پک

تعمیر دستگاه بسته بندی شیرینگ پک

برای تعمیر دستگاه شیرینگ پک باید از افرادی کمک گرفت که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند تا از این بابت مطمئن شوید که دستگاه شما با رعایت تمام اصول و استانداردهای لازم سرویس می‌شود.

دستگاه شیرینگ در صنعت بسته‌بندی کاربرد زیادی دارد و درصورتی‌که یکی از قطعات آن دچار نقص فنی شود این احتمال وجود دارد که کارایی دستگاه به‌شدت تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

چرا تعمیر دستگاه شیرینگ پک اهمیت دارد؟

در صنعت بسته‌بندی از تجهیزات متنوعی استفاده می‌شود که دستگاه شیرینگ نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موارد شناخته می‌شود. درصورت عدم‌توجه به خرابی قطعات این وسیله، ممکن است دیگر بخش‌ها نیز آسیب ببینند.

ازآنجایی‌که شیرینگ تونلی از سری تجهیزات پرکاربرد برای مصارف صنعتی و نیمه‌صنعتی است و به‌طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، با شناخت فرایندهای لازم برای تعمیر دستگاه شیرینگ تونلی می‌توان مانع از بروز مشکلات جدی و تعطیلی کار شد.

قیمت بالای تجهیزات صنعتی مسئله‌ای است که باعث می‌شود بسیاری از افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، استفاده از خدمات تعمیر دستگاه شیرینگ پک را به خرید یک نمونه جدید ترجیح دهند.

چنانچه تعمیر این دستگاه مطابق با اصول صحیح انجام شود، می‌توان از بروز خسارت‌های مالی زیاد و همچنین احتمال خرابی دیگر قطعات نیز جلوگیری کرد. این کار در بالابردن طول‌عمر تجهیزات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

خدمات تعمیر دستگاه شیرینگ پک شامل چه مواردی است؟

دستگاه شیرینگ پک از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که عملکرد آن‌ها تا حد زیادی به یکدیگر وابسته است. برای ارائه بسته‌بندی دقیق و مناسب با استفاده از این تجهیزات، باید همیشه نکات لازم برای نگهداری آن را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید!  راهنمای جامع آشنایی و درمان کودکان بیش فعال

زمانی که از تعمیر کار دستگاه شیرینگ پک کمک می‌گیرد، در ابتدا با انجام بررسی‌های اولیه نوع مشکل فنی تعیین می‌شود و سپس اقدام‌های ضروری دنبال خواهد شد.

نکته مهم این است که هزینه، مدت‌زمان لازم برای تعمیر دستگاه شیرینگ و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای این کار، به نوع آسیب ایجادشده بستگی دارد که بعداز بررسی اولیه مشخص می‌شود.

ممکن است بعداز عیب‌یابی بتوان با انجام تعمیرات ساده، مشکل به‌وجود آمده را برطرف کرد اما برخی از آسیب‌های جدی نیازمند فرایندهای پیچیده‌تری هستند که در بخش‌های زیر قابل مشاهده است.

تعمیر دستگاه شیرینگ پک در بخش کوره حرارتی

مکانیسم فعالیت این دستگاه به‌گونه‌ای است که بخش حرارتی با بالابردن دما موجب چسبیدن نایلون روی سطوح مورد نظر می‌شود. این بخش همواره در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرد و برای اینکه در اجرای عملکرد دستگاه اختلالی ایجاد نشود لازم است تا در دوره‌های زمانی مختلف، بخش حرارتی سرویس شود.

یکی از مشکلات رایج که در بخش حرارتی نیاز به دریافت خدمات تعمیر دستگاه شیرینگ پک دارد، گرم‌نشدن کوره است که در چنین وضعیتی، عملیات بسته‌بندی به‌درستی انجام نمی‌شود.

درحین بررسی‌های لازم برای تعمیر کوره دستگاه اجزایی همچون المنت، فیوزها، کنتاکتور، ترموستات و ترموکوپل مورد بررسی قرار می‌گیرند تا ازنظر سلامت تایید شوند، درصورتی‌که هرکدام از این قطعات معیوب باشد باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کرد.

با توجه به اینکه تمام این قطعات با هم در ارتباط هستند، تعمیرکار برای اطمینان از سلامت المنت‌ها در گام نخست کنتاکتور را بررسی می‌کند و بعداز آن نوبت به وارسی ترموستات و ترموکوپل می‌رسد.

بیشتر بدانید!  فروش بیشتر محصولات با ارسال پیامک های هدفمند

آسیب‌های واردشده به بخش حرکت محصول روی دستگاه شیرینگ

در فرایند بررسی دستگاه شیرینگ پک امکان دارد که اجزای مربوط به مسیر حرکت ظروف بسته‌بندی نیاز به تعمیر داشته باشند. به‌طور معمول بروز خرابی برای این بخش با لرزش و تنش ریل قابل تشخیص است.

درصورتی‌که ریل دستگاه تکان‌های زیادی داشته باشد و این مسئله در طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، می‌توان مشاهده کرد که کیفیت دوخت و بسته‌بندی ظروف به‌طور چشم‌گیری کاهش یابد.

البته هنگام بروز چنین مشکلی باید مطمئن شوید که اپراتور با رعایت فاصله استاندارد، محصولات را روی ریل قرار می‌دهد و اگر مشکلی از این بابت وجود نداشت باید برای تعمیر دستگاه شیریگ پک از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

مشکل دوخت ناقص در دستگاه شیرینگ پک

مورد دیگری که در هنگام بروز آسیب برای دستگاه شیرینگ باید به آن توجه کرد، ایجاد هرگونه نقصی در فرایند دوخت است. در اغلب مواقع ایجاد مشکل در بخش‌های تنظیم دما عامل اصلی در مشاهده دوخت ناقص خواهد بود.

تا پیش‌از اینکه بخواهید به سراغ تعمیر اساسی دستگاه بروید لازم است که حرارت را تغییر دهید اما چنانچه باز هم دوخت ناهموار است و حالت عادی ندارد، باید کار را به دست یک فرد مجرب بسپارید.

در چنین مواقعی مهم‌ترین اجزایی که برای تعمیر دستگاه شیرینگ پک نیاز به بررسی دقیق دارند، شامل تیغه برش، ترموستات و المنت است که در هر مرحله وظیفه اعمال دوختی مناسب را بر عهده دارند.

اگر تیغه دستگاه دمای خیلی زیادی داشته باشد، متوجه خواهید شد که فیلم بسته‌بندی در زمان برش می‌سوزد و درصورتی‌که دمای این قطعه بیش از حد کاهش پیدا کند، عملیات برش انجام نمی‌شود.

بیشتر بدانید!  مزایای استفاده از هدلایت خودرو چیست و چرا باید استفاده کنیم ؟

آویزان‌شدن فیلم بسته‌بندی در هنگام عملکرد دستگاه شیرینگ

یکی از نشانه‌های اصلی در تایید کیفیت بسته‌بندی، مرتب‌بودن و تمیزی سلفون در اطراف ظروف است اما در مواقعی احتمال دارد که متوجه جمع‌شدگی یا آوریزان‌شدن نایلون روی دستگاه شوید.

تخلیه هوای غیراصولی، دلیلی برای ایجاد ظاهر نامناسب فیلم بسته‌بندی روی ظروف است که باید اجزای مرتبط با این بخش را براساس اصول صحیح وارسی کرد. دیگر مورد تاثیرگذار در هنگام بروز این مشکل مربوط به تغییر سرعت نقاله می‌شود.

اگر بخشی از فیلم بسته‌بندی به هر دلیلی در گوشه‌های ظرف جمع می‌شود و ظاهر نامناسبی دارد تنها راه چاره، مراجعه به یک تعمیرکار حرفه‌ای برای تعمیر دستگاه شیرینگ پک است.

تعمیرات مربوط به برق دستگاه شیرینگ

علاوه‌بر اینکه اجزای مختلف و قطعات مصرفی دستگاه نیاز به تعمیر دارند، در مواردی باید به سیم‌کشی و اتصالات برق هم توجه زیادی داشته باشید تا از بروز آسیب‌های شدیدتر جلوگیری کنید.

برد دستگاه یا دیگر اجزا به‌دلیل بروز نوسات برق همیشه در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند و ازآنجایی‌که برطرف‌کردن مشکلات آن‌ها نیاز به تعمیرات پیچیده‌ای دارد، باید این کار توسط افراد حرفه‌ای انجام شود.

جمع‌بندی

برای تعمیر دستگاه شیرینگ پک که یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی است باید بعداز عیب‌یابی اولیه دستگاه، فرایندهای لازم برای تعمیر یا تعویض قطعات معیوب را انجام داد.

مشکلاتی که برای این دستگاه به‌وجود می‌آید مربوط به کوره حرارتی، ریل حرکت‌دهنده ظروف، سیم‌کشی و نامناسب‌بودن فیلم بسته‌بندی است که باید توسط افراد ماهر برطرف شود.

امتیاز دهید post